Poslední kousky „čistého“ prádla od Pants to Poverty

Za záchranou světa v eticky čistých kalhotkách, tak by se dal vyjádřit záměr organizace Pants to Poverty (Prádlo za chudobu), která vznikla roku 2005 jako součást kampaně proti chudobě s názvem „Udělej z chudoby minulost“ (Make Poverty History). Spodní prádlo Pants to Poverty se ale bohužel dnes už nevyrábí. Letos na jaře musela firma z finančních důvodů ukončit svou činnost. Máte proto jedinečnou možnost, zakoupit si u nás poslední jedinečné kousky z jejich produkce a mít dobrý pocit, že na sobě máte prádlo po všech stránkách „čisté“.

Spodní prádlo je vyrobené z bavlny pěstované v Indii. Organizace se veřejně hlásí k podpoře 5000 indických farmářů vesnice Dhanora. K výrobě prádla používají výrobci výhradně ekologickou Fairtrade bavlnu, což jim je zárukou, že farmáři dostali za svou práci spravedlivě zaplaceno, a že v celém výrobním řetězci nebyla zneužita dětská práce.

Oblast v Indii, z níž bavlna pochází, se vyznačovala velkým počtem sebevražd, ke kterým zemědělce dovedly dluhy a starosti způsobené vysokými cenami pesticidů, používaných k pěstění bavlny. Přechod k pěstování organické bavlny měl tak pro tamější obyvatele velký význam. Číslo sebevražd významně kleslo.

Zakladatelem firmy Pants to Poverty je Brit Ben Ramsden, který za svými dodavateli spolu s kolegy jezdil až do Indie. „V životě nás nic tak nenadchlo a nezmotivovalo do toho, co děláme, jako když jsme potkali naše farmáře a dělníky a mohli jsme chvíli žít mezi nimi!“ tvrdí Ramsden na svém blogu po návratu z Dhanory.

Ramsdenova firma se roku 2014 dostala až mezi finalisty soutěže GLASA Award (The Global Leadership Award in Sustainable Apparel), která se snaží zviditelnit a podpořit nadějné podnikatele v oblasti udržitelného oděvnictví. „Pants to Poverty je experiment. Nikdo by mi nezaplatil za to, že dělám tuto práci. Nikdo by mi ani nedovolil, abych ji dělal pod jeho vlastní značkou. Proto jsem to musel zkusit sám,“ řekl Ramsden pro GLASA Award. Jeho značka se dlouho těšila popularitě mezi environmentálně smýšlejícími spotřebiteli a na trhu ji v budoucnu určitě budeme postrádat.